PZPN, PZPN, ....... PZPN

14.04.2011

Kolejne "wydarzenie" w polskiej piłce. Tym razem niewiele ma wspólnego ze sportem, ale jest ono nader symboliczne, a może symptomatyczne.

Serwisy informacyjne donoszą dzisiaj o wielkim wydarzeniu. Wzorcem nieudaczników politycznych prześcigających się w organizowaniu konferencji prasowych, PZPN zwołuje spotkanie z mediami i… Prezentuje nowe i jakże nowoczesne logo Polskiego Związku Piłki Nożnej.

- Zbliżające się Euro 2012 to dobry moment by odświeżyć znak PZPN tak, by stał się atrakcyjny dla mediów, kibiców i sponsorów- twierdzi Grzegorz Lato.

- Przeprowadzaliśmy badania na temat wizerunku i postrzegania PZPN-u, które przyniosły nam dużo istotnych kwestii. Nowa identyfikacja wizualna to walka o naprawę wizerunku, odzyskanie zaufania i otwarcie się na dialog. Ten logotyp to też hasło "łączy nas piłka" - wtórował mu Piotr Gołos, szef marketingu Polskiego Związku Piłki Nożnej

No cóż, to jest chyba kwintesencja tego co dzieje się z naszą piłką. Ach, jeszcze trener Smuda stwierdził, że nowe logo jest dynamiczne i taka – chciał powiedzieć jest, ale opamiętał się i powiedział będzie – polska reprezentacja. Wzdycham i ubolewam, bo jeżeli związek zaczyna uzdrawianie piłki i walkę o zmianę wizerunku od zmiany logo to jasne jest czym to się skończy. Niestety, nie trzeba być znawcą tematyki marketingu ani jasnowidzem, żeby to przewidzieć. Niestety, „niczego już nie będzie”, a już na pewno nie będzie żadnej zmiany. Pominę koszt kilkudziesięciu tysięcy, a może wliczając wszystkie materiały które trzeba będzie zmienić, dużo wyższy koszt takiej operacji.

Moim zdaniem zmiana wizerunku to praca u podstaw, zreformowanie organizacji centralnej i lokalnych, przebudowa systemu szkoleniowego, zmiana mentalności z „dziadków leśnych” i towarzystwa „wzajemnej adoracji” w profesjonalną działalność biznesową. Problemem jest, że prezes i jego otoczenie nie są w stanie nie tylko takich zmian przeprowadzić, ani nawet dostrzec takiej potrzeby. Bo przecież po co? Przecież tak jest naprawdę super. Dlatego cała reforma polega na zmianie logo. Koń by się uśmiał, a ciekawe co na to Janek Tomaszewski.

Tradycyjnie C.D.N.